Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Міжлітарная адлегласць
Стандартнае
Павялічанае
Вялікае
Колеравая схема
Чорным
па белым
Белым
па чорным
Ваўкавыскі раённы выканаўчы камітэт
Галоўная / Навiны / Навiны рэспублiкi
01.06.2021

Шпакоўскі пракаменціраваў інцыдэнт з пасадкай самалёта Ryanair у Берліне

Інцыдэнты з пасадкай самалётаў не рэдкасць, але сітуацыю з Беларуссю штучна палітызавалі. Такое меркаванне ў эфіры "Альфа Радыё" выказаў палітолаг Аляксандр Шпакоўскі, паведамляе БЕЛТА са спасылкай на sb.by. Увечары 30 мая пасажырскі самалёт авіякампаніі Ryanair зрабіў вымушаную пасадку ў берлінскім аэрапорце Брандэнбург з-за пагрозы ўзрыву. Ён накіроўваўся з Дубліна ў Кракаў. Самалёт заставаўся на ўзлётнай паласе да раніцы панядзелка. Была праведзена праверка бяспекі, пагроза не выяўлена. Інцыдэнт здарыўся роўна праз тыдзень пасля таго, як рэйс Ryanair Афіны-Вільнюс зрабіў экстранную пасадку ў Нацыянальным аэрапорце Мінск. "Агульнавядома, што такія інцыдэнты не рэдкасць у сферы авіяперавозак. Часта людзі не звяртаюць увагі на такія сітуацыі, але інцыдэнт з Беларуссю штучна палітызавалі. Цяпер здарыўся аналагічны выпадак у Берліне: дзеянні нямецкай паліцыі падобныя да тых, што зрабіў беларускі бок. Я ўпэўнены, што, калі б на борце Ryanair былі асобы, якія знаходзяцца ў вышуковым лісце МУС Германіі, іх затрамылі б гэтак жа, як Рамана Пратасевіча і Сафію Сапега, - адзначыў аналітык. - Выпадкі з паведамленнем аб мініраванні, абапіраючыся на міжнародную практыку, разгортваюцца па адным сцэнарыі. Экіпаж прымае рашэнне прызямліцца, мясцовыя спецслужбы пачынаюць надглядныя мерапрыемствы ў аэрапорце на наяўнасць бомбы. Так рэйсы спыняюцца на 7-8 гадзін. Дастаўляюцца нязручнасці пасажырам, паўстае пытанне - каму гэта выгадна?". Таксама Аляксандр Шпакоўскі нагадаў выпадак, які адбыўся ў 2016 годзе. "Тады пад пагрозай прымянення баявой авіяцыі ва Украіне быў развернуты борт "Белавія", які рухаўся з Кіева ў Мінск. Прымусовая пасадка была ва ўкраінскім аэрапорце Жуляны. Супрацоўнікі спецслужбаў вывелі з самалёта грамадзяніна Арменіі Армена Марцірасяна. Яго дапыталі, правялі паўторны надгляд яго багажу. Яму загадалі вярнуцца ў Кіеў. У 2017 годзе Марцірасян падаў іск адносна дзеянняў украінскіх спецслужбаў у мэтах прызнання іх незаконнымі і атрымання кампенсацыі. Ён не быў задаволены. Украінскі суддзя спасылаўся на міжнародную практыку па аналагічных справах. Еўрапейскім судом у адным з падобных выпадкаў была вынесена пастанова, што ў выпадку паведамлення і наяўнасці патэнцыяльнай пагрозы дапушчальна абмяжоўваць правы людзей і вялікіх мас", - падкрэсліў палітолаг. Аляксандр Шпакоўскі дадаў: у выпадку з пасадкай борта Афіны - Вільнюс або Дублін - Кракаў было паведамленне пра пагрозу. А ў гісторыі з рэйсам Кіеў - Мінск у кантрольных службаў былі пытанні да грамадзяніна Арменіі. У гэтым, як лічыць палітолаг, і ёсць адрозненне гэтых сітуацый. "Гэта правамерны працэс, калі дзейнічаць у рэчышчы прэцэдэнтнага права. Мерапрыемствы, якія правялі беларускія праваахоўныя органы і спецслужбы ў час пасадкі самалёта з Афін у Вільнюс, укладваюцца ў еўрапейскую прававую логіку і практыку", - упэўнены эксперт. Ён таксама звярнуў увагу на той факт, што гэты самалёт знаходзіўся на ўзлётнай паласе ўсю ноч - да раніцы 31 мая. Інфармацыя аб тым, што здарылася, з'явілася сёння раніцай. А пасля пасадкі Ryanair у Мінску 23 мая праз ужо 15 мінут з'явілася рэакцыя еўрапейскіх палітыкаў. "Гэта падштурхоўвае да думкі аб зрэжысіраванай правакацыі. Загадзя падрыхтаваныя шаблонныя заявы падводзяць да канкрэтных высноў", - рэзюмаваў аналітык. Па матэрыялах сайта БЕЛТА.